Blog

HTTP XML JSON teknolojileri ve RESTful API Web Servisleri

HHTTP XML JSON teknolojileri ve RESTful API Web Servisleri Web Api Nedir? Web Api Neden Kullanılır? Farklı Platformlar Arası İletişimInternet Media Type (XML – JSON)Client ve Server İletişimiSingle Page AplicationKnockoutJS ve Angular JS Rest ve Rest API Nedir? Rest (Representational State Transfer), Server (Sunucu) ve Client (İstemci) arasında veri alışverişini sağlayan bir mimari modeldir. Rest API de Rest […]

Abstraction (Soyutlama)

Abstraction (Soyutlama) Nesne yönelimli programlamada Soyutlama (Abstraction) ilkesi, eğer bir sınıf için nesne üretmek mantıksız geliyorsa o sınıf soyutlanabilir. Alt sınıfların ortak özelliklerini ve işlevlerini taşıyan ancak henüz bir nesnesi olmayan bir üst sınıf oluşturmak istenirse bir soyut (abstract) üst sınıf oluşturulur. Soyutlama, bir sınıfa veya metoda temel görevlerin tanımlanması, detayların ise tanımlanmaması demektir. Temel […]

Polymorphism (Çok Biçimlilik)

Polymorphism (Çok Biçimlilik) Polymorphism(çok biçimlilik) NYP’de programlama dilinin farklı tip verileri ve sınıfları farklı şekilde işleme yeteneğini belirten özelliğidir. Daha belirgin olmak gerekirse, metotları ve türetilmiş sınıfları yeniden tanımlama yeteneğidir. Polimorfizm, alt sınıfların ata sınıflardaki metotları geçersiz kılması(method overriding) sayesinde çok biçimli olarak davranmasına denir. Bu sayede alt sınıf ata sınıfından gelen davranışı kendine göre […]

Inheritance (Kalıtım)

Inheritance (Kalıtım) Kalıtım, programlama ortamında da gerçek hayattaki tanımına benzer bir işi gerçekleştirir. Bir sınıfın başka bir sınıftan kalıtım yapması demek, kalıtımı yapan sınıfın diğer sınıftaki nitelik ve davranışlarını kendisine alması demektir. Kalıtımı yapan sınıfa alt sınıf, kendisinden kalıtım yapılan sınıfa ata sınıf dersek, ata sınıfta tanımlı olan her şeyin alt sınıf için de tanımlı olduğunu söyleyebiliriz. Eğer […]

Encapsulation (Kapsülleme)

Encapsulation (Kapsülleme) NYP’nin 4 Temel İlkesi Nesne yönelimli programlama 4 temel ilke üzerine kuruludur. Bir programlama dilinin nesne yönelimli programlamayı uyguladığını anlamak için bu 4 temel ilkeyi sağlıyor olması gereklidir. Bu temel ilkeler kodların değiştirilebilirlik, yeniden kullanım ve esneklik gibi kriterlerin sağlanmasına ön ayak olurlar. Bu ilkeler ; Encapsulation (Kapsülleme)Inheritance (Kalıtım)Polymorphism (Çok Biçimlilik)Abstraction (Soyutlama) NYP’nin […]

Sınıf Diyagram Örnekleri

Sınıf Diyagram Örnekleri Sipariş İşlemleri Sınıf Tasarımı 0 veya 1 müşterinin (Customer) en az 1 veya daha fazla siparişi (Order) olabilir. Siparişin (Order) ürünü (Product) vardır. Stoğun (Stock) ürünü (Product) vardır. Banka Yönetim Sistemi Sınıf Tasarımı Bankanın (Bank) ATM, Müşteri (Customer), Hesap (Account) sınıfları vardır. 1 müşterinin (Customer) en az 1 en çok 2 hesabı […]

UML Modelleme ve Sınıf Diyagramları

UML Modelleme ve Sınıf Diyagramları Programları Nasıl Modelleriz Veya İfade ederiz ? Modelleme Nedir ? Gerçek hayattaki problemleri bilgisayarın sanal ortamında çözebilmek için, her şeyden önce problemin uygun şekilde bilgisayar ortamına aktarılması gerekmektedir. Bu işlem “soyutlama (abstraction)” ya da “modelleme (modeling)” olarak anılır. Modelleme, insanın problem çözmek üzere eskiden beri kullandığı bir yöntemdir. Büyükçe bir […]

Sınıf ve Nesne Kavramları

Sınıf ve Nesne Kavramları Nesne (Object) Nedir ? TDK Tanımı : 1. isim Belli bir ağırlığı ve hacmi, rengi olan her türlü cansız varlık, şey, obje. 2. isim, dil bilgisi Geçişli fiili bütünleyen yalın veya belirtme durumunda bulunan tümleç: Ali bir kitap almış cümlesinde kitap nesnedir. 3. isim, felsefe Öznenin dışında kalan her konu Bildiğimiz […]

Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

Nesne Yönelimli Programlama Nedir? Programlar ne işe yarar? Sık Kullandığımız Programlar Bilgisayar : İşletim Sistemleri, Hesap Makinası, İnternet, Ofis Uygulamaları Cep Telefonu : El Feneri, Fotoğraf, Video, Rehber Fotoğraf : Facebook, İnstagram, Youtube, Twitter Oyun : Bilgisayar Oyunları, Konsol Oyunları, Sanal Gerçeklik, Solitaire Müzik : Müzik Dinlemek, Video Çekmek, Ses Kayıt, İletişim Hayatımızın Her Yerinde […]

EKTS – Elektrik Kumanda Teknikleri Simülatörü

EKTS Hakkında EKTS (Elektrik Kumanda Teknikleri Simülatörü ). Elektrik Kumanda sistemlerini tasarlamak ve öğrenmek için kullanılabilir. Bununla ilgili dersler Üniversite ve Teknik liselerde verilmektedir. Bu simulatörün amacı bu dersin eğitimine katkıda bulunmaktır. Simulatör, bir sistem gibi davranarak, sistemin bütün etkilerini gösteren bir programdır. Bu simulatör elektrik kumanda sistemlerini tasarlamak, çalıştırmak ve davranışlarını incelemek için geliştirilmiştir. […]

Başa dön
%d blogcu bunu beğendi: